چگونه ریمل بزنیم ؟ ترفند های و نکات مهم ریمل زدن
نوشته شده توسط : آرامیس

چگونه ریمل بزنیم ؟ ترفند های و نکات مهم ریمل زدن را می دانید ؟ ریمل یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد و تاثیر گذار است. اگر به دنبال رسیدن به چشم های درشت تر و جذاب تر هستید و می خواهید آرایشی کامل داشته باشید علاوه بر انتخاب یک رمیل با کفیت و مرغوب باید ترفند ها و نکات مهم ریمل زدن را بدانید. اگر از روش های های اشتباه در زمان رمیل زدن استفاده کنید قطعا نمی توانید به نتیجه مطلوبی که به دنبال آن هستید برسید. به همین دلیل در این مقاله به طور کامل به بررسی چگونه ریمل زدن می پردازیم و تمام نکات و ترفند های آن را بیان می کنیم.

چگونه ریمل بزنیم ؟

برای این که بتوانید به یک نتیجه مطلوب در آرایش چشمان خود برسید باید ترفند های زیر را بدانید.

خرید یک ریمل مناسب

برای این که به یک نتیجه مطلوب برای آرایش خود برسید. باید ابتدا قبل از شروع به یادگیری نکات و ترفند های ریمل زدن؛ یک ریمل مناسب و با کیفیت برای خود انتخاب کنید. این روز ها در بازار انواع برند ها ریمل های مختلفی با توجه به نیاز های متفاوت تولید می کند.

در زمان خرید ریمل با توجه داشته باشید که می خواهید به هدفی برسید. برای مثال اگر قصد دارید مژه هایتان را بلندتر و پرپشت تر به نظر برسید، باید یک ریمل متناسب انتخاب کنید. اگر در طول روز قصد فعالیت زیاد یا ورزش شدید دارید و زیاد عرق می کنید. ضد آب بودن ریمل از اهمیت بالایی براخوردار است

آموزش ریمل زدن

بعد از اینکه یک ریمل مناسب برای خود تهیه نموده اید. حال نوبت به یادگیری نکات و ترفند های ریمل زدن می رسد.

مژه خود را تمیز کنید

ابتدا باید مژه های خود را خوب تمیز کنید تا هیچ گونه ذرات گرد و غبار یا چربی بر روی مژه هایتان باقی نماند. اگر آرایشی بر روی مژه های خود دارید ابتدا با یک محلول پاک کننده آرایش مناسب باقی مانده آرایش قبلی را پاک کنید.

اول خط چشم بزنید

اگر قصد استفاده از خط چشم یا سایه چشم را دارید. ابتدا سایه چشم و سپس خط چشم مورد نظر خود را بزنید. سپس به سراغ استفاده از ریمل بروید. اگر می خواهید ریمل بر روی مژ های شما جذاب تر دیده شود بهتر است از یک فرمژه، مژه های خود را فر کنید.

اگر مژه های شما بلند است، مراقب باشید تا در زمان فر کردن مژه های شما نشکند یا قطع نشود. برای این کار بهتر است ابتدا ابزار را در قسمت انتهایی مژه در نزدیک پلک قرار داده و بعد با چند بار باز و بسته کردن، فر لازم و مورد پسند خود را ایجاد نمایید

برس ریمل را به خوبی به مایع ریمل آغشته کنید و سپس با حرکت رفت و برگشتی درون محفظه اش حباب روی آن را بگیرید.

نقطه شروع زدن ریمل را پیدا کنید

بهتر است ریمل زدن را از قسمت انتهایی مژه ها شروع کنید. با این کار مژه های شما پر پشت تر و جذاب تر دیده می شود. این کار به احساس سبکی و زیبایی بیشتر در قسمت نوک مژه های شما کمک می کند.

برای ریمل زدن صحیح برس را از قسمت داخلی چشم به سمت بخش های بیرونی بکشید. به این صورت ابتدا برس را در زیر مژ های گوشه داخلی چشم قرار دهید و به آرامی حرکت دهید. به این صورت مژه ها از یکدیگر جدا می شوند.

برای پخش بهتر ریمل بهتر است برس را به صورت موازی در برابر چشم قرار دهید و سپس به آرامی پلک بزنید تا تمامی مژه های شما به ریمل آغشته شود. اگر می خواهید دوبار ریمل بزنید بهتر است بعد از زدن ریمل برای اولین بار مدتی صبر کنید تا خشک شود سپس برای بار دوم به مژه های خود ریمل بزنید.

ریمل زدن مژه های کوتاه

اگر مژه های شما کوتاه است بهتر است از ریمل های ژله ای استفاده کنید. این نوع از ریمل ها دارای برس ها دارای موهای بسیار نازک است که با هر بار کشیدن بر روی مژه ها به خوبی آنها را بلندتر و پرپشت تر می کند.

ریمل های حجم دهنده و بلند کننده طول مژه که در بازار هستند نیز می توانند برای مژه های کوتاه مناسب باشند. بهترین رنگ مژه برای مژه های کوتاه مشکی است و ظاهر بهتری را به مژه های شما می بخشد.

چگونه ریمل بزنیم که مژه ها به هم نچسبند

اکثر ریمل ها به گونه ای ساخته شده اند تا مژه ها را از هم جدا کنند و مواد را به خوبی بر روی ریمل پخش کنند. با این وجود اگر به روش صحیح ریمل را بر روی مژه های خود نزنید؛ امکان چسبیدن مژه ها به همدیگر وجود دارد. بهترین کار برای جلوگیری از چسبیدن مژه ها به هم این است که برس را به مقدار زیادی از مواد ریمل آغشته نکنید.

اشتباهات رایج در ریمل زدن

از جمله اشتباهات رایج در ریمل زدن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • در زمان ریمل زدن از انگشتانتان استفاده نکنید.
  • حتما از یک وسیله مناسب مانند پد آرایشی و محلول آرایش پاک کن برای پاک کردن آرایش قبلیتان استفاده کنید.
  • بیش از حد از مواد ریمل استفاده نکنید.
  • برس ریمل را به مقدار زیادی از مواد ریمل آغشته نکنید
  • اگر دو بار ریمل می زنید قبل از خشک شدن لایه اول دوباره ریمل نزنید
  • هرگز از ریمل فرد دیگر استفاده نکنید

توجه داشته باشید که اشتباهات در ریمل زدن به موارد فوق محدود نمی شود.

نکات و ترفند های مهم ریمل زدن برای جذابیت بیشتر

در ادامه مهمترین نکات و ترفند های مهم ریمل زدن برای جذابیت بیشتر را مورد بررسی قرار داده ایم :

1- ریمل زدن به هر دو طرف مژه ها

یکی از تکنیک های مهم ریمل زدن این است که مطمئین شوید هر دو طرف مژه شما به مواد اغشته شده است. بعد از ریمل زدن به بخش جلویی مژه ها چشمان خود را ببنید و به بخش بالایی مژه ها ریمل بزنید. این کار سبب می شود تا هر دو طرف مژه های شما به ریمل آغشته شود.

2- پودر فیکس

یکی از نکات مهم در داشتن مژه های ضخیم و پرپشت استفاده از پودر های فیکس کننده آرایش است. برای این کار پس از ریمل زدن باید به کمک یک براش کوچک و نرم مقداری پودر فیکس به مژه های خود بزنید. به این شکل ریمل با پودرفیکس ترکیب شده و ماندگرای بیشتری خواهد داشت.

3- خم کردن سر براش ریمل

یکی تکنیک که بیشتر میکاپ آرتیست ها از آن استفاده می کنند؛ خم کردن سر براش ریمل است. بدین شکل با خط مژه های شما در یک راستا قرار می گیرد. بدین شکل ریمل زدن گوشه های داخلی و بیرونی چشم بسیار دقیق تر و راحت تر است.

4- استفاده از گرما

اگر ریمل شما خشک شده بهتر است از کمی گرما برای بازیابی مواد رمیل استفاده کنید. برای اینکار بهتر است در ریمل را محکم تر بسته و آن را در یک آب گرم قرار دهید. گرمای ملایم به مواد ریمل کمک می کند تا ساختار خود را دوباره بدست آورد.

5- شانه زدن مژه ها

بهتر است در زمان  ریمل زدن مژه های خود را صاف و یکدست کنید برای این کار می توانید از یک مسواک نرم و نو استفاده کنید. قبل از خشک شدن ریمل مژ های خود را با مسواک شانه بزنید. به این شکل مواد اضافی از روی مژه ها پاک می شود.

6- استفاده از دو یا چند ریمل

ریمل ها مختلف دارای ویژگی های مختلفی هتسند برخی از ریمل ها باعث پرپشتی مژها و برخی برای بلند کردن مژه ها هستند. یک ترفند مناسب برای ریمل زدن استفاده از دو یا چند ریمل با ویژگی های مختلف است. البته در نظر داشته باشید که این ترفند برای مجالس رسمی و حرفه ای کاربرد ندارد.

7- در نظر گرفتن زوایا

زوایا مختلف را در زمان ریمل زدن در نظر بگیرید. برای اینکار برای ریمل زدن قسمت میانی مژه ریمل را به صورت افقی بگیرید و مژه های میانی خود را ریمل بزنید. برای ریمل زدن گوشه های چشم حتما دست خود را کج کنید و زوایای مچ خود را تغییر دهید.

 

 

منبع : چگونه ریمل بزنیم ؟ ترفند های و نکات مهم ریمل زدن

    





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: